Nytt läsår

I slutet av juli tänkte jag att början av läsåret kommer att bli kaotiskt och tungt. Vi fick veta att paviljongerna, som årskurserna 1-6 ska flytta till, är försenade och inte kan tas bruk vid skolstart. Min klass skulle fungera i skolbiblioteket i flera månader.

Min oro visade sig vara obefogad. Eleverna anpassade sig hur snabbt och fint som helst till vårt temporära klassrum. Nu har vi fått skolarbetet igång i de flesta ämnena och ska snart börja med årets första mångvetenskapliga lärområde. Mål för läsåret ska vi även ställa upp.

En elev sade idag att det var kul när skolan började - man behöver få vila upp sig under sommaren, men det är också bra att gå i skola så har man något vettigt att göra. Instämmer. Och erkänner att jag gillar helt löjligt mycket att jobba med min klass.


Det smala utrymmet ger oss inte så många möjligheter till innovativa
bordsplaceringar, men vi får ta igen det senare när vi flyttar till paviljongklassrummet.

Kommentarer

Populära inlägg