Skolutvecklare på Twitter

Min nya Twitter-bekantskap Jenni Vainio @jenni_med_i frågade idag:


"Vilka finska/finlandssvenska twittrare/fb-grupper med fokus på skolutveckling
borde jag följa?"

Jag svarade med några namn som genast dök upp, men tänkte att jag kan skriva ner fler i detta blogginlägg. Har redan en längre tid funderat på att göra en lista på skolfolk i Finland som twittrar om skolutveckling och nu var det så dags.

Listan är på inget vis fullständig och jag missar säkert många namn som borde finnas här. Jag kommer även att ta med några sådana som inte direkt är lärare, men som ändå på något sätt har en koppling till skolutveckling. Min förhoppning är att om någon upptäcker att det saknas sådana som definitivt borde vara med så kompletterar jag listan gärna. Det går bra att skriva i kommentarsfältet eller på Twitter. Och om någon tycker att den hamnat fel så kan jag plocka bort namn också...

Finlandssvenska skolutvecklare (klicka på namnet så kan du se Twitter-profilen):










och Jenni Vainio (som nämndes i början)



Finska skolutvecklare:





















































Tipsa gärna om ni har andra finska/finlandssvenska "skolutvecklingstwittrare" som det lönar sig att följa!


Kommentarer

Populära inlägg