Ny studieresa till Laude Lady Elizabeth School

På höstlovet kommer jag att en gång till ha möjlighet att besöka den internationella skolan Laude Lady Elizabeth School i Javea i Valencia. Första gången var jag där i januari för att lära mig om hur de jobbade med mångvetenskapliga lärområden och synligt lärande.


Den här gången är fokus på att se hur de jobbar med utmanande undervisning och formativ bedömning. Blev så glad när jag såg att min vän Ms Nicola Baker precis bloggade om det som jag vill lära mig mera om! Nicolas blogginlägg kan ni läsa här.

Skolbesöket äger rum under höstlovsveckan, måndag-onsdag. Det råkar sig att ett lärargäng från Sannäs skola i Borgå (hela kollegiet faktiskt!) är på skolbesök samtidigt, vilket ju är jätteskoj. Reserapporter publiceras givetvis här i bloggen i medlet av oktober, stay tuned!

Kommentarer

Populära inlägg